niedziela, 30 sierpnia 2015

BACK TO SCHOOL z innej strony - czyli jak poradzic sobie z nowym otoczeniem.




Cześć! Jak pewnie niektórzy z Was wiedzą mam 18 lat i idę właśnie do 3 klasy licealnej. Wielu z Was idzie teraz do nowej szkoły, gdzie wiadomo poznacie mnóstwo nowych osób, nauczycieli, nowe miejsca, w których będziecie przebywać i tak dalej. I mogę się założyć, że boicie się tego. Wiem o tym, bo sama to przeżywałam dwa razy. Raz bardziej, raz mniej, ale strach zawsze był. Bo co się stanie, gdy reszta mnie nie zaakceptuje? Już w ogóle nie miałabym żadnej przyjemności w chodzeniu do szkoły.. Ale uwaga! Znam sposoby na to, by poczuć się lepiej i trochę przybrać na pewności siebie.
UNO: Myśl pozytywnie!
Uwierzcie mi, nic tak nie pomoże jak dobre nastawienie. Jeśli będziecie się bać, cudować i wymyślać, jak to będzie to całkowicie ześwirujecie i przez stres nie pokażecie prawdziwych siebie podczas pierwszych dni w szkole. Ja za każdym razem miałam w klasie kilku znajomych z widzenia, kontakt szybko złapaliśmy, a resztę nieznajomych poznawałam w 2-3 dni. Tak więc uśmiechy i podbijajcie szkoły!

DOS: Spróbuj zmienić coś w wyglądzie!
Jeśli jesteście typami szarych myszek i macie tą pewność, że niczym się nie wyróżniacie w tłumie - spróbujcie coś zmienić w swoim wyglądzie. I nie, nie mówię tutaj o tonie makijażu, bo takim czymś możecie mi zaufać, ale nie zdobędziecie nic prócz kilku niesympatycznych spojrzeń w waszą stronę i nieprzyjemnych komentarzy. Preferuję nową fryzurę, czy delikatną zmianę stylu. Przejrzyjcie w gazetach co jest teraz modne. Później będzie zdecydowanie łatwiej poplotkować na temat mody z nowymi koleżankami :). Ja idąc do gimnazjum schudłam 9 kg w ciągu dwóch miesięcy bo tak strasznie się bałam. Choć w klasie było dużo krągłych dziewczyn, to i tak czułam się lepiej :) !

TRES: No stres!
Stres źle wpływa na nasze samopoczucie, ale również na wygląd. Dzień przed rozpoczęciem roku połóż się wcześniej spać, weź relaksującą kąpiel i odpręż się przy kubku herbaty czy ulubionej książki. Rano wstaniesz wypoczęta i w pełnej gotowości. Jeśli będziesz się stresować nie wyśpisz się dobrze, będziesz rozkojarzona i da to znać się we znaki na Twojej twarzy. Worki pod oczami są jednym ze skutków..

CUATRO: Otwórz się na innych!
Nie od dzisiaj wiadomo, że siedzenie pod ścianą i patrzenie się na innych nie przynosi żadnych efektów w zdobywaniu znajomości. Nie wstydź się i otwórz się na innych! Podejdź pierwsza, przedstaw się i powiedz coś zabawnego jak tekst o tym, że będziecie na siebie skazane przez kolejne 3 lata po czym sympatycznie się uśmiechnij. Bez wątpienia osoby z poczuciem humoru mają większe szanse na zdobycie nowych znajomości od niepewnych siebie cichych a zarazem wpatrzonych w siebie osób.

CINCO: Bądź kulturalna i zacznij rok z dobrymi ocenami.
  Jeśli chodzi o nauczycieli to łatwo sobie wyrobić opinię już na samym początku roku. Staraj się słuchać na lekcji, nie przeszkadzać, nie rozmawiać, nie wiercić się. Odnoś się z szacunkiem i bądź aktywna na lekcji. Zacznij rok z dobrymi ocenami, a nauczyciele na pewno Cię polubią i później w razie jakichkolwiek problemów będziesz miała o tyle lżej porozmawiać z Nimi i liczyć na poprawkę! :)


To na tyle. Myślę, że choć trochę pomogłam i uciszyłam wasz strach. Uwierzcie mi, że nie ma się czego bać, ponieważ każda z tych osób przechodzi to samo i nie jesteś jedyny. Głowa do góry, pierś do przodu i śmigaj przez szkolny korytarz! Powodzenia, buziaki
Kasia

6 komentarzy:

  1. Ja na szczęście nie zmieniam szkoły i nie muszę się niczym martwić :D
    Mój blog-Klik!

    OdpowiedzUsuń
  2. Może wspólna obserwacja? :)
    Ja już obserwuje i liczę na rewanż.

    www.ghabj.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja idę do 3 klasy gimnazjum więc jeszcze szkoły nie zmieniam *,*
    Zapraszam do obserwowania i komentowania mojego bloga :*
    Gabrielle->Klik!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawe porady, ale brzmią jak pobożne życzenia, szczególnie "dobre oceny". Post mega motywujący, chodź, ja idę do drugiej liceum, ale napewno czułabym się lepiej po przeczytaniu go rok wcześniej.
    Pozdrawiam
    Wiktoria

    http://qulturkaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. wszystkie sposoby na zaaklimatyzowanie się w nowej szkole bardzo mi się podobają :D
    tak jak piszesz, gdy jest się w nowej szkole, nie jest się jedyną nową osobą dla której wszyscy są obcy; pozostali przeżywają to samo ;)
    +zaobserwowałam Cię ;) zapraszam i do mnie w wolnej chwili, może też Ci się spodoba i zostaniesz na dłużej? :*

    stylowana100latka.blogspot.com - KLIK

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Neska Kasia Blog , Blogger