poniedziałek, 31 sierpnia 2015

#1 TUTORIAL - Jak zmienic kolor trawy w Photoshopie.

Cześć! Jestem dzisiaj strasznie przygnębiona, w końcu właśnie kończy się ostatni dzień wakacji. Zaczyna się wstawanie rano i spędzanie 1/2 dnia w szkole wysłuchując nauczycieli. Szkoda!
No ale nie będę się o tym rozpisywać, bo takie posty są teraz na liście TOP na prawie każdym blogu. Przejdę do sedna sprawy. Wiem o tym, że wiele osób początkujących z Photoshopem marzy, aby utworzyć na swych zdjęcia efekt kolorowej trawy. Ja dość często sięgam po ten efekt, gdy wykonuję jakąś magiczną sesję. Miałam już różową, fioletową, niebieską i pomarańczową, choć tak naprawdę wariantów jest o wiele, wiele więcej. Streszczając.. Pokażę Wam właśnie jak to zrobić w Photoshopie (tutaj akurat) CS6.  (klikajcie w zdjęcia to się powiększą!)

1. Otwieramy nasze zdjęcie w programie. Poprawiamy suwakami kontrast i scalamy warstwy.

2.  Klikamy w kolory selektywne i zmieniamy zakres koloru na zielony.


3. Aby zmienić kolor trawy na niebiesą tworzymy taką kombinację suwaków. (dla lepszego efektu powtarzamy dwukrotnie punkty 2 i 3)


4.  Klikamy znowu kolory selektywne i wybieramy zakres koloru na niebieskozielony. Zastosuj taką kombinację suwaków dla koloru niebieskiego trawy. (Powtórz dwa razy)


5. Klikamy na warstwę z tłem i bierzemy kroplomierz. Jeśli na zdjęciu zostały obszary zielone, które nie zostały zamalowane - klikamy kroplomierzem na kolor niebieski przy zielonym obszarze. Pędzel i na nowej warstwie !!! zamalowujemy je przy czym zmniejszamy krycie.  


6.  Poprawiamy kontrast, jasność, dalsza obróbka jest na nasze widzimisię. :) 
Mój efekt końcowy wygląda tak:
(klik na zdjęcie)

7. Dla efektu pomarańczowej trawy robimy wszystko tak samo, tyle że suwaki pierw wyglądają w kolorach selektywnych w ten sposób:
(powtarzamy dwa razy i ścieramy żółty kolor środka kwiatka gumką bo nie jest tam potrzebny)


Zmieniamy zakres koloru na żółty i dla efektu pomarańczowego ustawiamy suwaki tak:


a dla różowego tak:


Czynność powtarzamy dwa razy, za każdym razem usuwając zbędne zafarbowanie. 
***dla różowego koloru robimy jeszcze zakres koloru: karmazynowy i tam bawimy się suwakami w zależności od tego jaki odcień chcemy uzyskać. 

Mój efekt końcowy:
(klik w zdjęcie)

Mam nadzieję, że tutorial Wam pomógł choć trochę i że będziecie próbować. Ja tego wszystkiego nauczyłam się sama, na własnych błędach. Jeśli chcecie jeszcze jakiś tutorial dotyczący Photoshopa - śmiało, piszcie w komentarzach!
Pozdrawiam, Kasia 

5 komentarzy:

  1. Super ! Strasznie przejrzysty i dokladny poradnik :* props !

    OdpowiedzUsuń
  2. o kurde, przydatny tutorial :)
    super efekty

    pytałaś o obserwacje, ja już, czekam na rewanż
    zapraszam do siebie --> LoViseta.blogspot.com
    like on facebook

    OdpowiedzUsuń
  3. Niby takie banalne, a jednak nigdy o tym nie pomyślałam
    http://somethingforyou0.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale przydatne i wciągające, teraz już mogę się bawić w photoshopie :D

    Zapraszam, może zostaniesz ze mną na dłużej?
    nataliakupczak.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Neska Kasia Blog , Blogger